Jaarverslag 2020

Jaarverslag 2020 van de KBO afdeling Wateringen

Het bestuur van de vereniging bestond in 2020 uit mw. A.E.M. van der Hee-Lammers (voorzitter), dhr. Th.J. Vis (vice-voorzitter), dhr. D. Kraaijenbrink (secretaris), dhr. J.J. Vollering (penningmeester), mw. Th. Bekkers (lid), mw. E. de Kok-Gertenaar (lid) en dhr. M.P.A. Olsthoorn (lid). Op 26 november trad mw. Bekkers af en werd zij opgevolgd door mw. C.H.M. (Corrie) van Rossum-Broch.

Begin 2020 telde de vereniging 653 leden, eind 2020 waren dat er 619. Helaas weer een daling, deels te verklaren doordat mensen worden uitgeschreven als zij na herhaalde verzoeken en aanmaningen hun contributie niet betalen. Ook zijn ons weer een aantal trouwe leden ontvallen.

Naast algemene ondersteuning van ouderen (door onder meer de Vrijwillige Ouderenadviseur en de Belastinginvullers) ontplooide de vereniging gedurende korte tijd wekelijkse activiteiten onder meer op het gebied van Biljart, Bridge, Creativiteit en Klaverjas totdat alle activiteiten t.g.v. COVID19 moesten worden opgeschort. Ongeveer een derde van onze leden nam aan één of meer van deze activiteiten deel. De jaarlijkse feestelijke drives met Pasen en met Kerst konden helaas niet doorgaan.In het jaar 2020 zijn door de commissie ‘Uit Goed Voor U’ recreatieve en/of culturele activiteiten georganiseerd waarvoor normaliter ruime belangstelling zou zijn geweest. Buiten een presentatie op 29 januari door Theo Luiten van een reis door India konden helaas alle andere activiteiten niet doorgaan.

Op 21 januari 2020 vond de Klaverjasmarathon plaats. Aan dit zeer geslaagde evenement namen 80 mensen deel, het toernooi werd gewonnen door mevrouw Plony Bouman.Het seizoen 2020-2021 werd in 2020 niet met een bijeenkomst geopend.

Van 5 t/m 25 oktober konden de leden met een Rabobankrekening (die ook lid zijn van de Rabobank) onze vereniging steunen door hun stemmen (maximaal 2 stemmen per vereniging) uit te brengen in de Rabobank Clubsupport Campagne. In 2020 stemde u € 1139,31 voor ons bij elkaar, proficiat!

Op 26 november 2020 heeft een schriftelijke Algemene Vergadering plaatsgevonden. Bij deze gelegenheid trad mw. Bekkers af als bestuurslid en werd zij opgevolgd door mw. Van Rossum.

Rond Sinterklaas werden de ruim 40 vrijwilligers zoals gebruikelijk bedacht met een cadeautje voor hun belangeloze inzet. Met kerst werden alle leden bedacht met een kerstwens vergezeld van een kleine attentie.

Uw bestuur vergaderde negen maal in 2020. Daarnaast zouden één of meer bestuursleden de reguliere vergaderingen bezocht hebben van de gezamenlijke Westlandse KBO’s, van de KBO-regio Delft-Westland-Oostland (DWO) en van de provinciale KBO-ZH, echter, deze werden praktisch allemaal afgelast wegens corona.

Tot tweemaal toe werd geprobeerd gedurende het jaar de opgeschorte reguliere activiteiten te herstarten. Beide keren werd daar door de overheid een streep door gehaald met de uitgevaardigde coronamaatregelen.

Wateringen, 29 augustus 2021,
D. Kraaijenbrink, secretaris

[ In totaal 18 maal bekeken, vandaag 1 maal ]

Dit vind je misschien ook leuk...